ZASADY WPROWADZANIA SYSTEMU

Konsultanci Instytutu Kształcenia EKO-TUR są wsparciem dla szkoły przy budowaniu systemu SPOK. Cały proces jest podzielony na etapy i podczas wdrażania pierwszych etapów udział Instytutu jest szczególny.
Zadaniem konsultantów jest przygotowanie teoretyczne na temat zasad i technik oceniania kształtującego oraz czynników, które decydują o budowaniu klimatu szkoły przyjaznej.
Szkolenie jest adresowane do wszystkich nauczycieli szkoły. Następnie konsultanci pracują z wybranymi nauczycielami, którzy tworzą sztab systemu i mają za zadanie zbudować własny system SPOK w oparciu o założenia Instytutu. Drogą elektroniczną przesyłają wstępnie zbudowany system do konsultacji. Konsultant analizuje, czy system jest zbudowany zgodnie z założeniami, ewentualnie nanosi uwagi i odsyła do poprawy. Ostatecznie zbudowany system jest przedstawiony radzie pedagogicznej do zapoznaniai zatwierdzenia.
Zatwierdzony system wprowadzamy w życie. Pierwszym krokiem jest diagnoza stanu na wejściu. System jest wprowadzany, a po 2 miesiącach szkoła przygotowuje raport o stanie jego wprowadzenia i przesyła do Instytutu. Wyniki raportu i jakość zbudowanego systemu decydują o przyznaniu certyfikatu. Certyfikat jest ważny przez 2 lata. Po roku od otrzymania certyfikacji szkoła ponownie przesyła raport  o stopniu realizacji systemu. Na postawie pozytywnej oceny raportu ważność certyfikatu jest przedłużona o następny rok. Jeżeli szkoła chce nadal posiadać certyfikat – wtedy konsultant Instytutu osobiście bada funkcjonowanie systemu i orzeka, czy szkoła utrzymuje i doskonali system. Na tej podstawie certyfikat przedłuża się o kolejne 2 lata.

ZASADY TWORZENIA I WPROWADZANIA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU SZKOŁY PRZYJAZNEJ W DUCHU OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Z SYSTEMEM ISO

Proponujemy państwu zintegrowany system zarządzania jakością w Państwa placówkach przygotowany przez ekspertów Instytut Kształcenia EKO - TUR i przedstawicieli Moody International polegający na stopniowym dochodzeniu do najwyższej światowej jakości.
Nasza propozycja jest szczególna bo próbuje rozwiązać problem systemowo.
Z pewnością jest sporo szkół, które są gotowe podjąć się tego i to do nich adresujemy tę ofertę. Większość placówek jest zainteresowana zmianami we własnym środowisku. Na dzisiaj jednak brak im różnorodnych zasobów takich jak pieniądze, zmotywowani nauczyciele, przychylność władz lokalnych. Dla takich szkół mamy także propozycję. Nie czekajcie, aż w pełni będziecie gotowi. Rozpoczynajcie ten proces etapami. Etapy będą dostosowane do waszych aktualnych możliwości. Najważniejsze jest podjęcie decyzji, że wchodzicie na drogę oceniania kształtującego.
System zakłada etapowe wdrażanie kilku produktów w ramach  jednego spójnego systemu, poczynając od szkolenia pojedynczego pracownika szkoły lub rady pedagogicznej, a kończąc na wdrożonym i potwierdzonym certyfikatem ISO 9001:2008 systemie zarządzania jakością. Państwo sami decydują,
w jakim tempie będą wprowadzać nasz system i na jakim etapie jakości zechcą się zatrzymać. Mogą Państwo od razu też zamówić pełen produkt.

I ETAP


Ocenianie kształtujące
Podstawowy moduł stanowi ocenianie kształtujące. Nauczyciele na tym etapie zapoznają się z ideą oceniania kształtującego i zaczynają pracować w jego duchu.
Szkoła może zapoznać się z tą ideą poprzez jednego z nauczycieli, który przeszkolony przez nasz Instytut przeszkoli swoją radę pedagogiczną lub to My przyjedziemy do Państwa i przybliżymy Wam ideę oceniani kształtującego.

Jeżeli Wasza szkoła dostrzeże w ocenianiu kształtującym szanse swojego rozwoju może przystąpić do następnych etapów.
II ETAP


Ocenianie kształtujące wprowadzane w sposób systemowy
Stanowi go poszerzenie wiedzy na temat oceniania kształtującego i umiejętności stosowania OK w codziennej pracy. Jednak najważniejsze jest działanie systemowe. Według założeń nowego rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym szkoła powinna mieć koncepcję pracy. Na tym etapie jest nią system, który ma służyć wprowadzaniu oceniania kształtującego. Procesy zachodzące w szkole są wówczas planowane, a ich efekty poddawane ewaluacji. Tak samo jak poprzednio szkoła może przejść ten etap wspomagana przez Instytut lub przeszkolonego przez Nas nauczyciela.
III ETAP


Szkoła Przyjazna w duchu Oceniania Kształtującego
Moduł ten zakłada wdrożenie w szkole pełnych rozwiązań systemowych w zakresie zarządzania procesem nauczania i wychowania. Szkoła na tym etapie stworzy system Szkoły Przyjaznej w duchu Oceniania Kształtującego, wdroży go oraz będzie przygotowana do jego utrzymania i ciągłego doskonalenia. System mający zapewnić szkole rozwój jakościowy będzie potwierdzony certyfikatem jakości, który nada placówce Instytut Kształcenia EKO-TUR. Certyfikat wydany przez zewnętrzną instytucję będzie gwarantem spełniania przez szkołę wysokich standardów jakości. System zakłada bowiem, że szkoła, która go wdroży i będzie doskonaliła, uzyska najwyższe oceny podczas ewaluacji zewnętrznej. Posiada on bowiem w swoich założeniach dążenie do poprawy efektów kształcenia i wychowania, świadome i nastawione na wspólny cel planowanie procesów zachodzących w szkole. System nastawiony jest również na włączenie środowiska lokalnego do zachodzących w szkole procesów. Jednak jego głównym celem jest skupienie się na uczniu, który jest najważniejszym, chociaż nie jedynym, klientem szkoły, a rozpoznawanie jego potrzeb i ich zaspokajanie jest priorytetem działań dyrektora i rady pedagogicznej.

Do tego etapu szkołę możemy przygotować My lub przeszkolony przez nas przedstawiciel rady pedagogicznej albo kilkuosobowy sztab. Jednak proces certyfikacji jest już pozostawiony w całości konsultantowi Instytutu Kształcenia EKO-TURu.
W tym momencie szkoła jest o krok od uzyskania systemu zarządzania ISO 9001:2008.
I przy Naszym udziale może się do tego przygotować.
IV ETAP


Zintegrowany system SPOK z systemem ISO
Na tym etapie konsultanci IK EKO-TUR przygotowują szkołę do uzyskania certyfikatu ISO. Szkoła już ma ogromną część pracy związaną z tworzeniem systemu za sobą, a co najważniejsze działanie systemowe jest jej bardzo bliskie. Konsultanci w krótkim czasie są w stanie pomóc szkole osiągnąć gotowość do certyfikacji. W tym czasie konsultanci międzynarodowej firmy certyfikującej Moody International przyznają szkole certyfikat jakości ISO 9001:2008.
Jeżeli szkoła jest bardzo ambitna, może ubiegać się o certyfikat międzynarodowy.
V ETAP


Zintegrowany system SPOK z systemem ISO poszerzony o certyfikat międzynarodowy
Szkoła na tym etapie sięga po międzynarodowy certyfikat jakości akredytowany przez brytyjską jednostkę akredytacyjną UKAS.
Jesteśmy gotowi pomóc Państwu na każdym etapie budowania i wdrażania systemu. To Państwa decyzji pozostawiamy jakiego wsparcia oczekujecie i na ile jesteście gotowi zaangażować się w ten proces.

 
1 :: 2 :: 3 :: 4 :: 5


EKO-TUR INSTYTUT KSZTAŁCENIA
NIEPUBLICZNA PLACÓWKA
DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

Zadzwoń do nas

+48 22 841 62 08

© 2009 Instytut Kształcenia Eko-Tur
webmaster Katarzyna Dorycka