Etap 3
Pracownicy szkoły znają etapy wprowadzania Przyjaznej Szkoły w duchu OK.
- Są przygotowani do zbudowania założeń Przyjaznej Szkoły OK.
- Są przygotowani do wdrażania założeń Przyjaznej szkoły OK.
- Wiedzą, jakie mechanizmy muszą być wprowadzone, aby Przyjazna Szkoła dobrze funkcjonowała.
- Wiedzą, jak doskonalić Przyjazną szkołę OK.
Etap 4
Pracownicy szkoły mają wypracowane założenia Przyjaznej Szkoły OK.
UWAGA
- Sztab pod kierunkiem przedstawiciela dyrekcji powinien mieć opracowane własne założenia Przyjaznej Szkoły OKw oparciu o zasady Przyjaznej Szkoły Instytutu Kształcenia EKO-TUR.
- Założenia są wypracowane przy wsparciu konsultanta Instytutu.
Etap 5
Sztab pod kierownictwem dyrekcji ma opracowaną strategię wprowadzania założeń Szkoły Przyjaznej OK. w życie placówki:
- Określa poszczególne etapy wdrażania, wyznaczając cel tego etapu i sposób zatwierdzania realizacji każdego etapu.
- Określa czas realizacji każdego etapu i osoby odpowiedzialne za poszczególne działania w tych etapach, a także osoby odpowiedzialne za każdy etap.
- Sztab projektu zatwierdza każdy etap i rozpoczyna następny.
Etap 6
Rada Pedagogiczna lub dyrekcja zatwierdza strategię wprowadzania projektu do realizacji.
Etap 7
Pod nadzorem sztabu wprowadzana jest Przyjazna Szkoła OK zgodnie
z przyjętą strategią i założeniami:
- Sztab drogą elektroniczną przekazuje informacje
o wdrożonym etapie konsultantowi Instytutu. Konsultant weryfikuje, czy sposób realizacji jest zgodny z przyjętymi założeniami.
- Sztab podczas wprowadzania odwołuje się do założeń Przyjaznej Szkoły OK wypracowanej w danej szkole,
do założeń Szkoły Przyjaznej OK wypracowanej przez IK EKO-TUR, a także do strategii wdrażania projektu.
Etap 8
Placówka posiada zbudowaną Szkołę Przyjazną w duchu OK zgodnie
z założeniami Instytutu:
- Dokonuje przeglądu dokumentacji.
- Sprawdza, czy system Szkoły Przyjaznej funkcjonuje zgodnie
z założeniami.
- Zgłasza gotowość do certyfikacji.
Etap 9
Certyfikacja Szkoły Przyjaznej.
- Konsultant Instytutu sprawdza, czy zbudowany i funkcjonujący system jest zgodny z wypracowanymi założeniami Szkoły Przyjaznej i założeniami wypracowanymi przez IK EKO-TUR.
- Certyfikat zostaje przyznany jeżeli zostanie stwierdzona zgodność systemu z założeniami.
- Przy drobnych niezgodnościach wyznacza się termin na wniesienie poprawek i przesłanie ich do Instytutu. Po ich zweryfikowaniu przyznawany jest certyfikat.
- Certyfikat obowiązuje przez 2 lata. Po tym okresie należy przeprowadzić recertyfikację.
Etap 10
Utrzymanie i doskonalenie systemu Przyjaznej Szkoły w duchu OK.
- Lider do spraw systemu OK nadzoruje, czy system działa zgodnie z założeniami i raz w miesiącu przedstawia sprawozdanie dyrekcji szkoły.
- Osoby odpowiedzialne za dokonywanie pomiarów systemu przekazują wyniki pomiaru 2 razy w roku dyrektorowi szkoły.
- Dyrektor szkoły dokonuje przeglądu systemu Przyjaznej Szkoły w duchu OK zgodniez wyznaczonymi założeniami.
- Sztab systemu opracowuje procedury ewaluacji systemu
i przedstawia wnioski do doskonalenia systemu.
- Sztab spotyka się raz na 2 miesiące.